miercuri, 14 octombrie 2015

Copenhaga - Visit Carlsberg şi The Round Tower

Reluam asadar serialul nostru despre Copenhaga. Aaaa ... jumătate de an mai târziu! Bun si asa. Îndrăgostiţi până peste cap de minunata noastră, hotarati sa vedem cât mai mult, cât mai mult, am plecat dis de dimineaţă spre o destinaţie faimoasă din cartierul "nostru", Vesterbro. Visit Carlsberg, baby!
 
Când mă uit la poza de mai jos - parcă simt cât era de rece în dimineaţa aia. Soare-soare, dar mai mult de 15 grade nu erau! Zorro al meu? In tricou, pantaloni scurţi şi sandale. What?!?!? Mă mir şi acum că a scăpat nerăcit. Ca orice bărbat, ce-a invatat el de aici? Cumva ca trebuie să se îmbrace mai bine? NU! La el s-a inteles că e practic imun la frig! Drept urmare - si in zi de azi - cum cracnesc ceva la adresa subţirimii hainelor - vine indata replica: Am umblat eu in tricou la 15 grade deci lasa-ma! Deci bine! 😐
 
 
Back to Copenhage, to Visit Carlsberg mai exact,  am trecut rapiduleţ pe lângă DANSEhallerne - o hală actually - unde se pun în scenă spectacole de dans modern. Şi-am trecut şi pe lângă Cafe Elefanten şi ... ce SURPRIZA! 
 
Printr-o laterala a cafenelei, treci printr-un fel de mic coridor, cu câteva măsuţe şi te trezeşti deodată aici …
 
 
Carlsberg Garden este o comoară ascunsă, nebănuită oază de linişte şi pace în mijlocul unei zone cu aspect mai degrabă industrial. Pe www.visitcopenhagen.com e foarte frumos prezentată drept forgatten beauty. Suntem invitaţi să ne luăm o cafea de la Cafe Elefanten şi să enjoy the peace. Pentru cunoscători I would say Enjoy the silence  …
 
 
Municipalitatea are planuri măreţe in zona intenţionând să dezvolte ceea ce va fi Carlsberg City District. Visit Carlsberg e locul unde ai ocazia să-ţi faci o idee despre cum se pune la cale celebra bere. Fabrica s-a mutat de cativa ani în Jutland iar locul a fost acum luat în stăpânire de turişti. Câţi paşi ori fi trecut în toţi anii ăştia pe sub celebra poartă a elefanţilor ... Carlsberg a făcut aici bere mai bine de 160 de ani, între 1847 si 2008. Productia de bere nu s-a oprit insa în totalitate. Jacobsen House Brewery produce aici o serie de beri speciale. Turul bătrânei berării costă 60 DKK şi te poartă prin istoria locului, vei vedea cum a evoluat Carlsberg de-a lungul vremii dar şi cea mai mare colecţie de sticle de bere. Frumos e că toată şmecheria se încheie în barul cu vedere la imensele vase din cupru, în mână cu cele 2 beri incluse în preţul turului. 
 
 
Let's move on. We're going to The Round Tower - un loc ce nu poate fi ratat … 
 
 
Este un turn din secolul al şaptesprezecelea, înalt de 36 de metri. Pentru a ajunge însă în vârf vei urca în spirală vreo două sute şi ceva de metri ... Mie mi s-a părut o urcare plăcuta pentru că după cum se vede nu sunt trepte. Pe drum poţi să te opreşti să vizitezi câteva locşoare interesante, ba chiar poţi să savurezi şi o cafea. 
 
 
Aici era odată o bibliotecă, loc vizitat şi preferat de H.C. Andersen. 
 
 
Amatorii de senzatii tari pot să admire centrul turnului păşind pe o podea din sticlă într-o cămăruţă în care intră o singură persoană. Lumină ioc! Doar câteva raze cât să vezi că te afli la 25  de  metri înălţime ....  M-am dat vitează că mă bag eu dar am trişat - am făcut un pas mic înainte, am întins mâna, am făcut  o  poză şi-am fugit! By the way - nu e cazul să fie nimeni speriat de bombe precum subsemnata - sticla e groasă de 50 mm şi suportă o greutate de 900 kg per metru pătrat. 
 
 
Partea frumoasă abia acum începe însă. Odată ajuns pe acoperiş ţi se deschide în faţa ochilor o panoramă încântătoare .... Copenhaga văzută de sus. Ba chiar în zare vezi şi fabulosul Oresund - podul care leagă - înconjurat de Marea Nordului - Suedia de Danemarca, şi pe care l-am traversat şi noi de la Malmo la Copenhaga. 
 
 
Bătea un vânt de te lua pe sus şi soarele abia se vedea prin nori dar toate astea nu făceau decât să sporească frumosul momentului. Bineînţeles că în condiţiile astea ne-am gandit că ar merge şi o îngheţată pe băţ. Strange people we are! Mai merge un citat din clasici - tot pentru cunoscători: We're damaged people / Drawn together / By subtleties that we are not aware of .... Dacă îngheţata intră la capitolul subtilităţi - despre noi e vorba! 


Mă lăudam - la finele episodului precedent - că urmează un tarâm de vis. Băi ce să zic - tărâm de vis ar putea fi şi o berărie - pentru că despre asta am povestit azi - but that is not what I had in mind! :-) Nu m-am încadrat ca să zic aşa. Mâine, promit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu